“Een duidelijke leidraad waar ik écht iets aan had”

Eline (30) is arts-specialist en studeerde in 2023 af na haar intensieve ASO-opleiding. 

Wij leerden Eline kennen in 2018 toen ze net haar basisopleiding geneeskunde afgerond had en assistent in opleiding werd. We hebben haar begeleid tijdens haar ASO-opleiding en haar omschakeling naar zelfstandige in 2023. 

Ze deelt in deze blog haar ervaringen.

Succesverhaal Eline: “Een duidelijke leidraad waar ik écht iets aan had”

“Duidelijke info en to the point”

Na mijn basisopleiding geneeskunde in 2018 werden in juni zogenaamde ‘promoweken’ georganiseerd. Verschillende verzekeringsmakelaars kwamen langs om zich aan alle studenten voor te stellen. Tijdens die promoweken heb ik Infinia leren kennen. 

Infinia is mij bijgebleven als een makelaar die duidelijke info gaf en to the point was. Ons eerste gesprek ging meteen over wat er mij als pas afgestudeerde arts en assistent te wachten stond en wat ik in orde moest brengen. Een duidelijke leidraad waar ik écht iets aan had!

"Focus op de dienstverlening"

Infinia focuste zich op hun dienstverlening, in tegenstelling tot andere makelaars. Die probeerden ons eerder te overtuigen door samen uitstapjes te doen. Ik herinner me nog dat één van de andere makelaars een uitstapje naar de dierentuin organiseerde. Maar wat heeft dat te maken met het kiezen van een makelaar? Voor mij was dat overbodig. Ik vond het veel belangrijker om goed geïnformeerd te worden, en dat deed Infinia.

Tijdens de promoweken had ik al beslist om met Infinia in zee te gaan. De opstart van de samenwerking ging heel snel. Normaal start een assistentschap pas in oktober, maar ik kon uitzonderlijk al in augustus beginnen werken. Ook woonde ik niet in de buurt van hun kantoor, dus ons contact verliep telefonisch. Maar ondanks dat verliep de opstart heel vlot!

ondernemers

“Vlotte overstap van assistent naar zelfstandige”

Na mijn ASO-opleiding van 5 jaar studeerde ik in 2023 af. Infinia heeft mij toen proactief geïnformeerd over het zelfstandigenstatuut en over welke veranderingen dat teweeg zou brengen. 

Als zelfstandige moest ik ook een boekhouder zoeken. Ik heb toen aan Infinia referenties gevraagd en heb mij aangesloten bij een boekhouder uit hun netwerk. Nog steeds ben ik heel tevreden over die samenwerking! Ook het onderlinge contact tussen Infinia en mijn boekhouder verloopt heel goed. Infinia neemt mijn boekhouder mee in CC als het over een boekhoudkundig onderwerp gaat, en omgekeerd contacteert mijn boekhouder rechtstreeks Infinia als dat nodig is. Heel fijn dat dat zo vlot gaat! 

Infinia bracht verder alle verzekeringen en pensioenspaarplannen voor mijn professionele leven in orde, zoals mijn beroepsaansprakelijkheid, gewaarborgd inkomen en RIZIV-toelage. Ook voor mijn nieuwe wagen heb ik aan Infinia gevraagd welke mogelijkheden er binnen een vennootschap zijn en wat ik daarvoor moest doen. 

“Infinia komt hun beloftes altijd na”

Tot slot wil ik nog meegeven dat Infinia kort op de bal speelt. Als ik via mail een vraag stel, dan krijg ik gegarandeerd dezelfde dag nog een duidelijk antwoord. Ook als ik bel, wordt mijn telefoontje bijna altijd meteen beantwoord. Kunnen ze mij niet direct verder helpen, omdat ze bijvoorbeeld een derde partij moeten inschakelen, dan geven ze dat eerlijk aan en contacteren ze mij zodra ze iets meer weten. Ze komen hun beloftes altijd na! 

Ben je geïnspireerd door Eline haar ervaringen? Laten we kennismaken via een vrijblijvend adviesgesprek.